Виховання
















Деякі питання організації виховного процесу у 2021/2022 н. р. щодо формування в дітей та учнівської молоді ціннісних життєвих навичок 





Нормативний путівник на 2020/2021 навчальний рік


Лист МОН від 20.07.2020 № 1/9-385 “Деякі питання організації виховного процесу у 2020/2021 н.р. щодо формування в дітей та учнівської молоді ціннісних життєвих навичок”



КОРИСНІ ПОСИЛАННЯ ЩОДО ТЕМИ АНТИБУЛІНГУ



Номативно-правові документи виховної роботи в школі

1.Конвенція про права дитини
2. Закон України «Про загальну середню освіту»
3. Закон України «Про освіту»
4. Закон України «Про молодіжні та дитячі громадські організації»
5. Закон України «Про охорону дитинства»
6. Закон України «Про попередження насильства в сім’ї»
7. Закон України «Про фізичну культуру і спорт»
8. Указ Президента України «Про Національну програму правової освіти населення»
9. Указ Президента України «Про невідкладні додаткові заходи щодо зміцнення моральності в суспільстві та утвердження здорового способу життя»
10. Указ Президента України «Про першочергові заходи щодо реалізації державної молодіжної політики та підтримки молодіжних організацій»
11. Національна доктрина розвитку освіти
12. Порядок розгляду звернень та повідомлень з приводу жорстокого поводження з дітьми або реальної загрози його вчинення
13.Декларація «Про загальні засади державної молодіжної політики в Україні»
14. Державна програма відпочинку та оздоровлення дітей
15. Концепція державної політики у сфері здійснення контролю над тютюном
16. Конституція України.
17. Лист Міністерства освіти і науки, молоді та спорту України від 27.07.12 № 1/9-530
Щодо виховання сучасного громадянина в полікультурному середовищі засобами позакласної роботи.
18. Лист Міністерства освіти і науки, молоді та спорту України від 23.08.12 № 1/9-595 Деякі питання організації виховної роботи у 2012/2013 н.р.
19. Наказ ГУОН № 162 Про затвердження Плану організаційно-практичної роботи Головного управління освіти і науки на виконання Основних заходів Міжгалузевої програми "Пізнай свою країну"
20. Основні орієнтири виховання учнів 1 - 12 класів загальноосвітніх навчальних закладів України. Прграма.
21 Наказ Мінистерства освіти і науки України Про затвердження плану заходів щодо реалізації Національної кампанії "Стоп насильству!" на період до 2015 рок






 








Нормативно-правові документи з питань запобігання, протидії домашньому насильству та булінгу



АЛГОРИТМ РЕАГУВАННЯ НА ДОВЕДЕНІ  
 ВИПАДКИ БУЛІНГУ

     Порядок подання та розгляду заяв про випадки булінгу в закладі освіти
              
                                                    Телефони довіри
— Дитяча лінія 116 111 або 0 800 500 225 (з 12.00 до 16.00);
— Гаряча телефонна лінія щодо булінгу 116 000;
— Гаряча лінія з питань запобігання насильству 116 123 або 0 800 500 335;
— Уповноважений Верховної Ради з прав людини 0 80050 17 20;
— Уповноважений Президента України з прав дитини 044 255 76 75;
— Центр надання безоплатної правової допомоги 0 800 213 103;
— Національна поліція України 102

Затверджую
Директор школи             А. М. Рудяк




План заходів
щодо профілактики булінгу у Великолюбаській загальноосвітній школі
 І-ІІІ ступенів 
2019-2020 н.р.


за/п
                     Назва заходу
Цільова аудиторія
Термін виконання
Відповідальний

                                                                          Діагностичний етап
1
Створення бази інструментарію
для діагностування рівня напруги,
тривожності в учнівських
колективах
Усі категорії
учасників
освітнього
процесу
Вересень
Практичний
психолог,
соц.пед., кл.кер.
2
Діагностування рівня напруги,
тривожності в учнівських
колективах:
– спостереження за
міжособистісною поведінкою
здобувачів освіти;
– опитування (анкетування)
учасників освітнього процесу;
– психологічні діагностики
мікроклімату, згуртованості
класних колективів та емоційних
станів учнів;
– соціальне дослідження
наявності референтних груп та
відторгнених в колективах;
– визначення рівня тривоги та
депресії учнів.
Усі категорії
учасників
освітнього
процесу
Упродовж
року
Класні керівники
1-11 класів
Практичний
психолог школи, соціальний педагог

Інформаційно-профілактичні заходи
1
Обговорення питання протидії
булінгу на загальношкільних
зборах батьків
Батьки
здобувачів
освіти
Вересень
Директор школи

2
Засідання методичного
об’єднання класних керівників на
тему «Протидія булінгу в
Учнівському колективі »
Методичне
об’єднання
класних
керівників
Жовтень
Заступник
директора
з ВР

3
Складання порад «Як допомогти
дітям упоратися з булінгом»
1 – 11
Упродовж року
Психологічна служба школи.
4
Контроль стану попередження
випадків булінгу
Нарада при
директору
Квітень
Директор школи

5
Круглий стіл для педагогічного колективу «Безпечна школа.
Маски булінгу»
Педагогічний колектив
Березень
Практичний психолог школи


6
Вивчення законодавчих
документів, практик протидії
цькуванню
Педагогічний колектив
Упродовж
року
Заступник
директора
з ВР.
                                        Формування навичок дружніх стосунків здобувачів освіти
1
Проведення ранкових зустрічей
із метою формування навичок
дружніх стосунків
1-4
Упродовж
року
Класні керівники
1-4 кл.
2
Створення морально безпечного
освітнього простору, формування
позитивного мікроклімату та
толерантної міжособистісної
взаємодії в ході годин
спілкування,
тренінгових занять
1-11
Упродовж
року
Класні керівники
1-11 класів
3
Проведення уроків відвертого
спілкування:
«Змінюй в собі негативне
ставлення до інших».
«Допоможи собі, рятуючи
інших».
«Стережись! Бо, що посієш то й
пожнеш»,
«Про стосунки в учнівському
середовищі».
1 – 11
Упродовж
року
Класні керівники
1-11 класів
4
Засідання учнівського самоврядування
«Як довіряти й бути вдячним»
9-11
Січень
Педагог-
організатор

5
Проведення заходів в рамках
Всеукраїнського тижня права
«Стоп булінгу»
1-11
16.09-20.09.
Класні керівники,
учителі
правознавства,
психологічна служба школи

                                                           Психологічний супровід
1
Діагностика стану
психологічного клімату класу
1-11
Упродовж року
Психологічна служба школи

2
Спостереження під час
освітнього процесу, позаурочний
час
1-11
Упродовж
року
Психологічна служба школи.
3
Консультаційна робота з
учасниками освітнього процесу
1-11
Упродовж року
Психологічна служба школи
4
Профілактично-просвітницька,
корекційно-розвивальна робота з
учасниками освітнього процесу
1-11
Упродовж
року

психологічна служба школи

Робота з батьками
1
Тематичні батьківські збори
«Протидія цькуванню в
учнівському колективі»
1-11
Упродовж
року
Класні керівники
1-11 класів
2
Поради батькам щодо зменшення
ризиків булінгу та кібербулінгу
для своєї дитини
1-11
Упродовж
року
Психологічна служба школи



Правила поведінки в закладі освіти

                                        Загальні положення
           Згідно з ст.53 закону України Про освіту здобувачі освіти зобов’язані:
           виконувати вимоги освітньої програми (індивідуального навчального
плану за його наявності), дотримуючись принципу академічної доброчесності,
та досягти результатів навчання, передбачених стандартом освіти для
відповідного рівня освіти;
          поважати гідність, права, свободи та законні інтереси всіх учасників
освітнього процесу, дотримуватися етичних норм;
          відповідально та дбайливо ставитися до власного здоров’я, здоров’я
оточуючих, довкілля;
          дотримуватися установчих документів, правил внутрішнього
розпорядку закладу освіти, а також умов договору про надання освітніх послуг
(за його наявності);
         повідомляти керівництво закладу освіти про факти булінгу (цькування)
стосовно здобувачів освіти, педагогічних, науково-педагогічних, наукових
працівників, інших осіб, які залучаються до освітнього процесу, свідком яких
вони були особисто або про які отримали достовірну інформацію від інших
осіб.
        Здобувачі освіти мають також інші права та обов’язки, передбачені
законодавством та установчими документами закладу освіти.
       Залучення здобувачів освіти під час освітнього процесу до виконання
робіт чи до участі у заходах, не пов’язаних з реалізацією освітньої програми,
забороняється, крім випадків, передбачених рішенням Кабінету Міністрів
України.
         2 . Загальні правила поведінки здобувачів освіти в закладі.
     2.1 Правила поведінки здобувачів освіти у школі базуються на законах України, постановах Міністерства освіти і науки України та органів місцевого

самоврядування, Статуті школи.
     2.2 У випадку порушень Правил до здобувачів освіти можуть бути вжиті такі стягнення:
- усне зауваження;
- запис зауваження в щоденник;
- виклик учня самого або з батьками на засідання Ради профілактики
правопорушень;
- відшкодування завданої учнем шкоди його батьками.
     2.3 Учень приходить до школи за 10 – 15 хвилин до початку занять, чистий і
охайний. При вході у школу дотримується правил ввічливості, знімає в
гардероб верхній одяг і прямує до місця проведення уроку.
     2.4 Заборонено перебувати у класних приміщеннях у верхньому одязі.
     2.5 Забороняється приносити до школи та на її територію з будь-якою метою
і використовувати будь-яким способом зброю, вибухові або вогнебезпечні
предмети і речовини; спиртні напої, наркотики, інші психотропні речовини та
отрути, газові балончики.
     2.6 Забороняється вживання непристойних виразів і жестів.
     2.7 Не дозволяється без дозволу педагогів йти зі школи і з її території під час
освітнього процесу. У разі пропуску занять учень повинен надати класному
керівнику довідку від лікаря або письмове пояснення від батьків (або особи,
яка їх заміняє) про причину відсутності на заняттях.
    2.8 Здобувач освіти зобов’язаний мати необхідні навчальні приладдя, книги, зошити, щоденник, а також виконані домашні завданням з предметів згідно з
розкладом уроків.
    2.9 Здобувачі освіти повинні охайно вести щоденник і давати його вчителю без будь-яких заперечень.
    2.10 Здобувач освіти має бути ввічливим у спілкуванні з учителями, працівниками школи, батьками інших учнів, з іншими здобувачами освіти.
    2.11 Учень школи проявляє повагу до старших, піклується про молодших.
Учні й педагоги звертаються один до одного шанобливо. Школярі
поступаються дорогою дорослим, старші школярі – молодшим, хлопчики –
дівчаткам.
   2.12 Поза школою учні поводяться так, щоб не осоромити свою честь та
гідність, не заплямувати добре ім’я школи.
   2.13 Здобувачі освіти повинні дбайливо ставитися до шкільного майна і речей, що належать вчителям та іншим учням. Забороняється брати без дозволу чужі речі. Учні бережуть майно школи, надають посильну допомогу в його ремонті, а у разі пошкодження батьки учня зобов’язані відшкодувати збитки.
   2.14 Фізична конфронтація, залякування і знущання у стосунках з іншими
учнями є неприпустимими формами поведінки.
                                   3. Поведінка на заняттях
    3.1 До початку уроку учень повинен прибути до кабінету до дзвінка, з дозволу вчителя увійти до класу і підготуватися до уроку.
    3.2 Заборонено запізнюватися на уроки без поважних причин.
    3.3 У випадку вимушеного запізнення на урок постукати у двері кабінету,
зайти, привітатися з вчителем, вибачитися за спізнення і попросити дозволу
сісти на місце.
    3.4 Забороняється виходити з класу без дозволу вчителя.
    3.5 Якщо під час занять учню необхідно вийти з класу, то він повинен піднести руку і попросити дозволу у вчителя.
    3.6 Заборонено перебувати у класних приміщеннях у верхньому одязі.
    3.7 При вході педагога в клас учні встають на знак вітання, сідають після того, як учитель відповість на вітання і дозволить сісти. Так само учні вітають будь-якого дорослого, що увійшов до класу під час занять.
    3.8 Впродовж уроку:
- не можна шуміти, відволікатися самому і відволікати інших сторонніми
розмовами, іграми та іншими справами , що не передбачені планом проведення заняття;
- не можна підводитися без дозволу учителя;
- не можна вживати їжу та напої, жувати жуйку;
- забороняється користуватися мобільними телефонами та іншими гаджетами,
якщо це не передбачено вчителем для виконання освітньої мети.
    3.9 Здобувачі освіти зобов’язані знати і дотримуватися правил техніки безпеки як під час уроків так і після їх закінчення.
    3.10 Якщо учень хоче поставити запитання вчителю або відповісти на
фронтальне запитання вчителя, він піднімає руку.
   3.11 Під час уроку учень має право ставити питання вчителеві, якщо не
зрозумів матеріал під час пояснення.
   3.12 Здобувач освіти має право в коректній формі обстоювати свій погляд і свої переконання при обговоренні різних суперечливих і неоднозначних питань.
   3.13 Закінчення уроку відбувається за відповідного рішення учителя.
4. Поведінка до початку, на перервах і після закінчення занять
   4.1 Під час перерви учні зобов’язані:
- виконувати обов’язки чергового учня класу;
- рухаючись коридорами, сходами, триматися правої сторони;
- підкорятися вимогам чергових учнів та вчителів;
- допомагати готувати клас на прохання вчителя до наступного уроку.
   4.2 Під час перерви учні можуть вільно переміщатися по школі, окрім тих
місць, де їм заборонено знаходитися в цілях безпеки життєдіяльності
   4.3 Під час перерв учням забороняється:
- бігати сходами, коридорами та в класних приміщеннях, кататися на перилах,
поблизу вікон і в інших місцях, не пристосованих для ігор;
- штовхати один одного, кидатися предметами і застосовувати фізичну силу
для вирішення будь-якої проблеми, грати у м’яча у приміщеннях не
пристосованих для цього;
- конфліктувати між собою та зі сторонніми людьми, з’ясовувати стосунки за
допомогою сили, битися;
- вживати непристойні вирази і жести на адресу будь-яких осіб, шуміти,
заважати відпочивати іншим;
- палити в будівлі і на території школи.
   4.4 Категорично заборонено самовільно розкривати вікна, сидіти на
підвіконнях чи виглядати у відкриті вікна.
   4.6 Забороняється перебувати у приміщенні їдальні у верхньому одязі.
   4.5 Після закінчення занять учень повинен одягнути верхній одяг і покинути
приміщення школи, дотримуючись правил безпечної поведінки. Учні не
мають права знаходитися в приміщенні школи після закінчення освітнього
процесу без дозволу працівників школи.

Стаття 53. Права та обов’язки здобувачів освіти

1. Здобувачі освіти мають право на:
·         навчання впродовж життя та академічну мобільність;
·         індивідуальну освітню траєкторію, що реалізується, зокрема, через вільний вибір видів, форм і темпу здобуття освіти, закладів освіти і запропонованих ними освітніх програм, навчальних дисциплін та рівня їх складності, методів і засобів навчання;
·         якісні освітні послуги;
·         справедливе та об’єктивне оцінювання результатів навчання;
·         відзначення успіхів у своїй діяльності;
·         свободу творчої, спортивної, оздоровчої, культурної, просвітницької, наукової і науково-технічної діяльності тощо;
·         безпечні та нешкідливі умови навчання, утримання і праці;
·         повагу людської гідності;
·         захист під час освітнього процесу від приниження честі та гідності, будь-яких форм насильства та експлуатації, дискримінації за будь-якою ознакою, пропаганди та агітації, що завдають шкоди здоров’ю здобувача освіти;
·         користування бібліотекою, навчальною, науковою, виробничою, культурною, спортивною, побутовою, оздоровчою інфраструктурою закладу освіти та послугами його структурних підрозділів у порядку, встановленому закладом освіти відповідно до спеціальних законів;
·         доступ до інформаційних ресурсів і комунікацій, що використовуються в освітньому процесі та науковій діяльності;
·         забезпечення стипендіями у порядку, встановленому Кабінетом Міністрів України;
·         трудову діяльність у позанавчальний час;
·         збереження місця навчання на період проходження військової служби за призовом та/або під час мобілізації, на особливий період;
·         особисту або через своїх законних представників участь у громадському самоврядуванні та управлінні закладом освіти;
·         інші необхідні умови для здобуття освіти, у тому числі для осіб з особливими освітніми потребами та із соціально незахищених верств населення.
2. На час виробничого навчання і практики здобувачам освіти забезпечуються робочі місця, безпечні та нешкідливі умови праці відповідно до освітніх програм і угод між закладами освіти та підприємствами, установами, організаціями, що надають місця для проходження виробничого навчання і практики. Під час проходження виробничого навчання і практики забороняється використовувати працю здобувачів освіти для цілей, не передбачених освітньою програмою.
3. Здобувачі освіти зобов’язані:
·         виконувати вимоги освітньої програми (індивідуального навчального плану за його наявності), дотримуючись принципу академічної доброчесності, та досягти результатів навчання, передбачених стандартом освіти для відповідного рівня освіти;
·         поважати гідність, права, свободи та законні інтереси всіх учасників освітнього процесу, дотримуватися етичних норм;
·         відповідально та дбайливо ставитися до власного здоров’я, здоров’я оточуючих, довкілля;
·         дотримуватися установчих документів, правил внутрішнього розпорядку закладу освіти, а також умов договору про надання освітніх послуг (за його наявності).
4. Здобувачі освіти мають також інші права та обов’язки, передбачені законодавством та установчими документами закладу освіти.
5. Залучення здобувачів освіти під час освітнього процесу до виконання робіт чи до участі у заходах, не пов’язаних з реалізацією освітньої програми, забороняється, крім випадків, передбачених рішенням Кабінету Міністрів України.

Стаття 54. Права та обов’язки педагогічних, науково-педагогічних і наукових працівників, інших осіб, які залучаються до освітнього процесу

1. Педагогічні, науково-педагогічні та наукові працівники мають право на:
·         академічну свободу, включаючи свободу викладання, свободу від втручання в педагогічну, науково-педагогічну та наукову діяльність, вільний вибір форм, методів і засобів навчання, що відповідають освітній програмі;
·         педагогічну ініціативу;
·         розроблення та впровадження авторських навчальних програм, проектів, освітніх методик і технологій, методів і засобів, насамперед методик компетентнісного навчання;
·         користування бібліотекою, навчальною, науковою, виробничою, культурною, спортивною, побутовою, оздоровчою інфраструктурою закладу освіти та послугами його структурних підрозділів у порядку, встановленому закладом освіти відповідно до спеціальних законів;
·         підвищення кваліфікації, перепідготовку;
·         вільний вибір освітніх програм, форм навчання, закладів освіти, установ і організацій, інших суб’єктів освітньої діяльності, що здійснюють підвищення кваліфікації та перепідготовку педагогічних працівників;
·         доступ до інформаційних ресурсів і комунікацій, що використовуються в освітньому процесі та науковій діяльності;
·         відзначення успіхів у своїй професійній діяльності;
·         справедливе та об’єктивне оцінювання своєї професійної діяльності;
·         захист професійної честі та гідності;
·         індивідуальну освітню (наукову, творчу, мистецьку та іншу) діяльність за межами закладу освіти;
·         творчу відпустку строком до одного року не більше одного разу на 10 років із зарахуванням до стажу роботи;
·         забезпечення житлом у першочерговому порядку, пільгові кредити для індивідуального і кооперативного будівництва;
·         забезпечення службовим житлом з усіма комунальними зручностями у порядку, передбаченому законодавством;
·         безпечні і нешкідливі умови праці;
·         подовжену оплачувану відпустку;
·         участь у громадському самоврядуванні закладу освіти;
·         участь у роботі колегіальних органів управління закладу освіти.
2. Педагогічні, науково-педагогічні та наукові працівники зобов’язані:
·         постійно підвищувати свій професійний і загальнокультурний рівні та педагогічну майстерність;
·         виконувати освітню програму для досягнення здобувачами освіти передбачених нею результатів навчання;
·         сприяти розвитку здібностей здобувачів освіти, формуванню навичок здорового способу життя, дбати про їхнє фізичне і психічне здоров’я;
·         дотримуватися академічної доброчесності та забезпечувати її дотримання здобувачами освіти в освітньому процесі та науковій діяльності;
·         дотримуватися педагогічної етики;
·         поважати гідність, права, свободи і законні інтереси всіх учасників освітнього процесу;
·         настановленням і особистим прикладом утверджувати повагу до суспільної моралі та суспільних цінностей, зокрема правди, справедливості, патріотизму, гуманізму, толерантності, працелюбства;
·         формувати у здобувачів освіти усвідомлення необхідності додержуватися Конституціїта законів України, захищати суверенітет і територіальну цілісність України;
·         виховувати у здобувачів освіти повагу до державної мови та державних символів України, національних, історичних, культурних цінностей України, дбайливе ставлення до історико-культурного надбання України та навколишнього природного середовища;
·         формувати у здобувачів освіти прагнення до взаєморозуміння, миру, злагоди між усіма народами, етнічними, національними, релігійними групами;
·         захищати здобувачів освіти під час освітнього процесу від будь-яких форм фізичного та психічного насильства, приниження честі та гідності, дискримінації за будь-якою ознакою, пропаганди та агітації, що завдають шкоди здоров’ю здобувача освіти, запобігати вживанню ними та іншими особами на території закладів освіти алкогольних напоїв, наркотичних засобів, іншим шкідливим звичкам;
·         додержуватися установчих документів та правил внутрішнього розпорядку закладу освіти, виконувати свої посадові обов’язки.
3. Педагогічні, науково-педагогічні та наукові працівники мають також інші права та обов’язки, передбачені законодавством, колективним договором, трудовим договором та/або установчими документами закладу освіти.
4. Права та обов’язки інших осіб, які залучаються до освітнього процесу, визначаються законодавством, відповідними договорами та/або установчими документами закладу освіти.
5. Відволікання педагогічних, науково-педагогічних і наукових працівників від виконання професійних обов’язків не допускається, крім випадків, передбачених законодавством.
6. Особи, винні в порушенні цієї статті, несуть відповідальність згідно з законом.

Стаття 55. Права та обов’язки батьків здобувачів освіти

1. Виховання в сім’ї є першоосновою розвитку дитини як особистості. Батьки мають рівні права та обов’язки щодо освіти і розвитку дитини.
2. Батьки здобувачів освіти мають право:
·         захищати відповідно до законодавства права та законні інтереси здобувачів освіти;
·         звертатися до закладів освіти, органів управління освітою з питань освіти;
·         обирати заклад освіти, освітню програму, вид і форму здобуття дітьми відповідної освіти;
·         брати участь у громадському самоврядуванні закладу освіти, зокрема обирати і бути обраними до органів громадського самоврядування закладу освіти;
·         завчасно отримувати інформацію про всі заплановані у закладі освіти та позапланові педагогічні, психологічні, медичні, соціологічні заходи, дослідження, обстеження, педагогічні експерименти та надавати згоду на участь у них дитини;
·         брати участь у розробленні індивідуальної програми розвитку дитини та/або індивідуального навчального плану;
·         отримувати інформацію про діяльність закладу освіти, результати навчання своїх дітей (дітей, законними представниками яких вони є) і результати оцінювання якості освіти у закладі освіти та його освітньої діяльності.
3. Батьки здобувачів освіти зобов’язані:
·         виховувати у дітей повагу до гідності, прав, свобод і законних інтересів людини, законів та етичних норм, відповідальне ставлення до власного здоров’я, здоров’я оточуючих і довкілля;
·         сприяти виконанню дитиною освітньої програми та досягненню дитиною передбачених нею результатів навчання;
·         поважати гідність, права, свободи і законні інтереси дитини та інших учасників освітнього процесу;
·         дбати про фізичне і психічне здоров’я дитини, сприяти розвитку її здібностей, формувати навички здорового способу життя;
·         формувати у дитини культуру діалогу, культуру життя у взаєморозумінні, мирі та злагоді між усіма народами, етнічними, національними, релігійними групами, представниками різних політичних і релігійних поглядів та культурних традицій, різного соціального походження, сімейного та майнового стану;
·         настановленням і особистим прикладом утверджувати повагу до суспільної моралі та суспільних цінностей, зокрема правди, справедливості, патріотизму, гуманізму, толерантності, працелюбства;
·         формувати у дітей усвідомлення необхідності додержуватися Конституціїта законів України, захищати суверенітет і територіальну цілісність України;
·         виховувати у дитини повагу до державної мови та державних символів України, національних, історичних, культурних цінностей України, дбайливе ставлення до історико-культурного надбання України;
·         дотримуватися установчих документів, правил внутрішнього розпорядку закладу освіти, а також умов договору про надання освітніх послуг (за наявності).
4. Держава надає батькам здобувачів освіти допомогу у виконанні ними своїх обов’язків, захищає права сім’ї.
Органи державної влади та органи місцевого самоврядування мають поважати право батьків виховувати своїх дітей відповідно до власних релігійних і філософських переконань, а суб’єкти освітньої діяльності мають враховувати відповідні переконання під час організації та реалізації освітнього процесу, що не повинно порушувати права, свободи та законні інтереси інших учасників освітнього процесу.
5. Інші права та обов’язки батьків здобувачів освіти можуть встановлюватися законодавством, установчими документами закладу освіти і договором про надання освітніх послуг (за наявності).


 






Правила поведінки дітей в соціальних мережах 
під час карантину. 
Пам'ятка батькам:

Для того, аби навчити сучасних дітей гарним манерам ви не зможете обмежитися лише "будь ласка" і "дякую". У багатьох малюків вже є online-досвід, а після шести років цей досвід стає практично щоденним. Інтернет і сучасні мобільні гаджети створюють нові небезпеки. Дізнайтеся, яких правил вам потрібно навчити свого маленького технаря.







Немає коментарів:

Дописати коментар